Συνέντευξη με τη Γυναίκα του Χιονιού (29ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τόκυο)



(εικόνα: Copyright ©2016 TIFF  )

Η Κικι Σουγκινο είναι μια πανέμορφη νεαρή σκηνοθέτης και ηθοποιός, που συμμετείχε στο φεστιβάλ με την ταινία της «Snow Woman», στηριγμένη στη γνωστή ιστορία φαντασμάτων του Λευκαδίου Χερν, την οποία όλοι (θέλω να πιστεύω) έχουμε παρακολουθήσει δραματοποιημένη στο παρελθόν στην κλασική ταινία «Κάινταν» του Μασακι Κομπαγιάσι. 

Εμείς, (ο Αλέξανδρος Λιζάρδος, ο Παναγιώτης Γάκης και εγώ), κατά την επίσκεψή μας στο 29ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τόκυο, όχι μόνο παρακολουθήσαμε την ταινία της σε πρώτη παγκόσμια προβολή στην όμορφη Οντάιμπα, αλλά είχαμε την χαρά να μιλήσουμε μαζί της τόσο στο κόκκινο χαλί, όσο και σε μια αποκλειστική συνέντευξη που μας έδωσε. Εμφανίστηκε εκεί, στον 49ο όροφο του κτιρίου Μόρι, στο Ροππόνγκι Χιλς, με μια υπέροχη δαντελωτή τουαλέτα, λαμπερή, χαμογελαστή, εξαιρετικά ευγενική και λαλίστατη.

Υπάρχουν επιρροές από την κλασική ταινία «Κάινταν» του Μασακι Κομπαγιασι ή ίσως κάποιο tribute στη δική σας εκδοχή της «Γυναίκας του Χιονιού;»

Κ.Σ.: Η ταινία Κάινταν είναι ένα τόσο σπουδαίο δημιούργημα, που, αν σκεφτόμουν ότι θέλω να την κερδίσω με τη δική μου ταινία, δεν θα έκανα τελικά τίποτα, γι’ αυτό ήθελα με τη δική μου ερμηνεία, συνδυάζοντας το μήνυμα που θέλω να δώσω με εκείνα που ήθελε να πει ο Λευκάδιος Χερν, να παρουσιάσω στο κοινό έναν νέο κόσμο. Έτσι σκέφτηκα. Δεν είχα στο μυαλό μου να κάνω κάποιο tribute στην ταινία «Κάινταν». Η Γυναίκα του Χιονιού στην ταινία «Κάινταν» έχει πολύ έντονο το στοιχείο του φαντάσματος. ‘Όταν πλησιάζει στο τέλος τον σύζυγό της Μινοκίτσι, αφού ακούσει την εξομολόγησή του, το χρώμα των ματιών της αλλάζει και τότε εκείνη επιστρέφει στη μορφή του φαντάσματος, πράγμα που είναι πολύ ενδιαφέρον. Ή  δική μου χαρακτήρας όμως ήθελα να δείξω ότι σιγά-σιγά εξανθρωπίζεται, μεταμορφώνεται. Υπάρχει λοιπόν αυτή η διαφορά με την ταινία Κάινταν. Όμως η ταινία Κάινταν ζει μέσα μου σε πολύ μεγάλο βαθμό, οπότε μπορεί χωρίς να το κατάλαβα να της έκανα ένα tribute με το δικό μου έργο.

Στην ταινία βλέπουμε την κόκκινη κλωστή της μοίρας, μια έννοια που συναντάμε συχνά στην ιαπωνική κουλτούρα… όχι όμως για να ενώσει εραστές, αλλά με μια άλλη έννοια, για την οποία θα θέλαμε το σχόλιό σας.

Κ.Σ.: Η  κόκκινη κλωστή περιλαμβάνει πολλές έννοιες. Όσον αφορά το πώς την αντιλαμβάνομαι εγώ, αυτή η ιστορία έχει έντονο το στοιχείο της κληρονομιάς. Ήθελα να εισάγω την Ούμε, την κόρη της πρωταγωνίστριας, και εκείνη κληρονόμησε την ουσία της Γυναίκας του Χιονιού. Πώς θα συνεχίσει λοιπόν να ζει με αυτό το στοιχείο; Η κλωστή συνδέει τους ανθρώπους ή ίσως την ψυχή με το σώμα… Χρησιμοποίησα το ίδιο μοτίβο της κλωστής για να εκφράσω πολλές έννοιες. Όμως αυτή στην πραγματικότητα είναι η δική μου μοναδική ερμηνεία και θα ήθελα ο κάθε ένας από εσάς να το σκεφτεί έτσι όπως το θέλει.

Σε αυτή την ταινία σκηνοθετείτε και πρωταγωνιστείτε. Υπό μία έννοια λοιπόν γίνεστε κι εσείς ένα φάντασμα…

Κ.Σ. (γέλια) Ήταν κάτι που ήθελα οπωσδήποτε να κάνω, όσο και αν ήταν δύσκολες οι συνθήκες, ήθελα να το κάνω. Μέχρι σήμερα έχω γυρίσει τρεις ταινίες μαζί με αυτή, και στις τρεις συμμετέχω ως ηθοποιός, στα υπόλοιπα όμως έργα, παίζω ως ο εαυτός μου, σκηνοθετώ ως ο εαυτός μου, όμως στην ταινία αυτή, κάθομαι στη θέση μου ως σκηνοθέτης και έδωσα μεγάλη βάση στην αίσθηση του να παίζει την Γυναίκα του Χιονιού μια άλλη ηθοποιός. Όταν τσέκαρα την οθόνη, έπαιζε μια άλλη ηθοποιός και αυτή την ανάθεση τη θεωρώ εξαιρετικά σημαντική, είναι μια αντικειμενικότητα που καλλιέργησα στο πλατό.

Copyright ©2016 TIFF


Στην ταινία βλέπουμε και ένα στοιχείο που δεν υπάρχει στο παραμύθι. Εμφανίζεται η κόρη της Γυναίκας του Χιονιού, που έχει κι αυτή ιδιαίτερες δυνάμεις.

Κ.Σ.: Η Ούμε, η κόρη της Γυναίκας του Χιονιού, είναι πολύ σημαντική. Η ταινία χωρίζεται σε δύο μέρη, και το δεύτερο μέρος αφορά σχεδόν όλο την Ούμε, που είναι παιδί του έρωτα ενός ανθρώπου και της Γυναίκας του Χιονιού, έχει λοιπόν κληρονομήσει τα χαρακτηριστικά των γονιών της…πώς θα ζήσει με αίμα νοθευμένο; Στο λύκειο είχε συγκρούσεις και σύγχυση… όμως ήθελα να βάλω μέσα το μήνυμα ότι η ίδια είναι η ελπίδα του φωτός που σηκώνει το σήμερα.

Τι είναι αυτό που σας γοήτευσε περισσότερο στην ιστορία αυτή;

Κ.Σ.Η ιστορία της Γυναίκας του Χιονιού είναι ένα παλιό ιαπωνικό παραμύθι και υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε αυτό και την ιστορία που έγραψε ο Λευκάδιος Χερν. Με γοήτευσε πολύ το ότι στο τέλος του Λευκαδίου, η Γυναίκα του Χιονιού φεύγει, είναι μια ιστορία ερωτικής απογοήτευσης… διότι μου αρέσουν πολύ οι αρχαίοι μύθοι  και η αρχαία τραγωδία, αυτό το κομμάτι λοιπόν με γοήτευσε και γύρισα την ταινία. Ο Λευκάδιος Χερν έζησε και στην Ιρλανδία. Η στάση που ανέπτυξε εκεί προς τα αόρατα πράγματα, μου άρεσε πολύ, γι αυτό και χαίρομαι που έφτιαξα αυτή την ταινία.

Θα θέλαμε πολύ να δούμε την ταινία στην Ελλάδα..


Κ.Σ. Με ενδιαφέρει πολύ προσωπικά πώς θα δουν οι Έλληνες την ταινία, βέβαια αν την έβλεπε ο Λευκάδιος Χερν μπορεί και να θύμωνε λίγο, όμως όσον αφορά το κομμάτι του Φεστιβάλ, θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ…

Το τρέιλερ της ταινίας


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις