Johnny's Entertainment : πρακτορείο ταλέντων



Στο χωριό του πατέρα μου, όταν ήθελαν να μάθουν πού έμοιασε το παιδί, ρωτούσαν "σα πού ιδίζ;". Και είναι πράγματι σημαντικό για εμάς τους ανθρώπους, ειδικά όταν έχουμε απέναντί μας ένα ταλαντούχο παιδί, να μάθουμε από ποιον πήρε τα ταλέντα του.

Η παραγωγή ταλέντων στην Ιαπωνία όμως είναι ακόμα πιο σοβαρή υπόθεση. Άλλωστε δεν είναι μικρό πράγμα να γίνει κανείς Big in Japan. Για το σκοπό αυτό λοιπόν υπάρχουν πρακτορεία που αναλαμβάνουν μικρά παιδάκια και τα "καλλιεργούν" μέχρι να γίνουν εμπορικοί ερμηνευτές πολλαπλών διαστάσεων. 

Ένα από αυτά, ίσως το πιο εμπορικό και αυστηρό, είναι το Johnny's Entertainment.

Ποια είναι λοιπόν η διαδικασία; Παίρνεις τα υποψήφια παιδάκια (το συγκεκριμένο πρακτορείο ειδικεύεται σε αγοράκια), που πρέπει να είναι και όμορφα (απαραίτητη προϋπόθεση, καθώς βασικό στοιχείο της δουλειάς είναι να τέρπουν με τη λαμπερή τους ύπαρξη), και που διαβλέπεις ότι διαθέτουν ένα ή περισσότερα ερμηνευτικά ταλέντα, τα βάζεις στη μηχανή του κιμά (δυο φορές παρακαλώ) και βγαίνουν από εκεί εκπαιδευμένα στο χορό, το τραγούδι και την ηθοποιία. Μεγαλώνοντας, ακολουθούν καριέρα ταυτόχρονα ως ηθοποιοί, χορευτές και τραγουδιστές, είναι δε αδιάφορο το αν έχουν καλή φωνή ή υποκριτικό ταλέντο.

Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια όμως, και για του λόγου το αληθές, απολαύστε στο επόμενο βίντεο τον Γιαμασίτα Τομοχισα, κοινώς Γιαμάπι, ένα από τα πιο δημοφιλή αστέρια του εν λόγω πρακτορείου, σε μια ερμηνεία...για ελαστικά αυτιά. "One in a million" ο τίτλος του τραγουδιού  και οι φωνές των ωρυόμενων μαινάδων φαν ηλικίας 5 έως 105 ετών- διότι ο φανγκερλισμός εκεί δεν έχει ηλικία- αποτελούν απαραίτητο συνοδευτικό στις ερμηνείες του.





Στο επόμενο βίντεο εμφανίζεται το μεγαλύτερο αστέρι που έχει περάσει μέχρι σήμερα απ' το Johnny's, κάποιοι θα τον θυμάστε απ' την ταινία 2046. Πρόκειται για τον Τάκουγια Κιμούρα, και στο βίντεο που ακολουθεί αποφεύγει χορευτικά και χιουμοριστικά τις σφαίρες του αντιπάλου του.



Οι Ιάπωνες αγαπούν τα νιάτα ίσως λίγο παραπάνω απ' το μέτρο θα έλεγε κανείς, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα  τη συνεχή αναζήτηση νέων ταλέντων και το γρήγορο μπαγιάτεμα των παλιών. Στα 30 σου δεν είσαι πια γλυκούλης (στην Ιαπωνία είναι πιο σημαντικό να είσαι γλυκούλης απ' ό,τι γοητευτικός) αλλά έχεις μπαταλέψει, χάσει τη φρεσκάδα σου και έτοιμος για απόσυρση. Αυτός είναι και ο λόγος που ο σαραντάχρονος κύριος στο παραπάνω βίντεο δεν είναι πια τόσο σπουδαίος στη χώρα του, παρά το έμφυτο ταλέντο και την ομορφιά του.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως ειδικά το Johnny's ασκεί έλεγχο και στην προσωπική ζωή των καλλιτεχνών που εκπροσωπεί, καθώς όλο τους το πρόγραμμα καθορίζεται απ' το πρακτορείο, με αποτέλεσμα να μην έχουν ελευθερία ούτε στην ερωτική τους ζωή. Ο λόγος που επεμβαίνει ως εκεί το πρακτορείο είναι η πεποίθηση ότι οι φαν απογοητεύονται όταν το είδωλό τους ανήκει σε μία μόνο γυναίκα και επομένως σταματούν να το στηρίζουν.

Αυτή η ανατροφή και αντιμετώπιση του ατόμου ως σκεύος χάρης, ομορφιάς και καλλιτεχνικής έκφρασης είναι ίσως μια φυσική συνέχεια του θεσμού της γκέισα, η πιο καλή όμως, καθώς υπάρχει και η σκληρή για την οποία θα μιλήσουμε σε άλλο ποστ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις