Παρακαλώ διαβάστε τις οδηγίες

Και όσο οι Έλληνες βουλευτές προσπαθούν να καταλάβουν την αλφάβητο, έπεσε στα χέρια μου ένα έγγραφο με την επίσημη σφραγίδα του Ιαπωνικού Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Πρόνοιας το οποίο έχει μορφή τριπτύχου. Το έγγραφο έχει ισχύ αποδεικτική και γι' αυτό ο αποδέκτης ενθαρρύνεται να το φυλάξει προσεκτικά.

Αυτό που μου έκανε εντύπωση όμως είναι η εξής υποσημείωση που συνοδεύεται από αστεράκι και είναι και κυκλωμένη:

"σε περίπτωση βρεξίματος παρακαλώ ανοίξτε (το τρίπτυχο) αφού στεγνώσει καλά"

Στην αρχή γέλασα γιατί θεώρησα ότι δόθηκε βάση στο αυτονόητο, και μετά θυμήθηκα έναν ταξιτζή με τον οποίο έπιασα κουβέντα πριν μερικά χρόνια. Προτού δουλέψει το ταξί, ήτανε στα καράβια και είχε περάσει αρκετό καιρό στην Ιαπωνία. Είπε τα καλύτερα για τους ανθρώπους, αλλά "βρε παιδάκι μου, τι εμμονή είχανε με τις οδηγίες και τη λεπτομέρεια! Καμία συνεννόηση!"

Πράγματι υπάρχει μια εμμονή στη λεπτομέρεια, στην εθιμοτυπία και στη διαδικασία. Αυτός είναι όμως και ο λόγος που εκεί δουλεύουν όλα ρολόι, αυτός είναι ίσως και ο λόγος που τις σπάνιες φορές που τους ξεφεύγει κάτι, αυτό το κάτι είναι χοντρό και σημαντικό.

Μεταξύ μας, αν το τρίπτυχο βρεχόταν στα χέρια μου, θα επεδίωκα να το ανοίξω πάραυτα.

Δεν ξέρω ποιο είναι το σωστό, το θέμα όμως είναι ότι αντί να γελάω με την πρόνοια τη δική τους παρερμηνεύοντάς την ως απλοϊκότητα,  ίσως θα έπρεπε να απαιτήσω λίγη περισσότερη πρόνοια - δεν λέω πολλή - απ' το δικό μου το κράτος, ξεκινώντας φυσικά από τον εαυτό μου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις